Co w trawie piszczy, czyli kilka słów o subskrypcjach

Subskrypcje, to od jakiegoś czasu popularny sposób dostawców wielu narzędzi na jak najlepsze dostosowanie się do potrzeb Klienta.

Z takiego systemu korzystają popularne platformy streamingowe jak Netflix, HBO czy Amazon. Wprowadził go również YouTube. Ofertę subskrypcyjną znajdziemy także w Microsoft oraz Adobe.

Nawet BMW zdecydowało się na wprowadzenie tego rozwiązania w swoich autach.

Niezaprzeczalne jest, że coraz więcej producentów zmierza w tym kierunku. Dlatego nie będziesz zaskoczony, jeśli powiemy, że i w naszej branży przyszedł czas na zmianę modelu sprzedażowego.

Czy na pewno warto skorzystać z tej propozycji? Czy faktycznie jest to dobry pomysł? Dlaczego Siemens zdecydował się na taki krok?

Zdaję sobie sprawę, że takie pytania będą się pojawiać. Dlatego postanowiłem w kilku punktach przybliżyć korzyści płynące z wprowadzenia modelu subskrypcyjnego.

Jednym z głównych wyzwań dla każdego przedsiębiorstwa jest zadbanie o aktualizacje oprogramowania. Oparty o subskrypcje model firmy Siemens Digital Industries Software oferuje pod tym względem wiele korzyści.

 

Pracując w modelu opartym na subskrypcji zyskujesz:

 

  • Elastyczność

Subskrypcje dają wolność wyboru różnych wersji, wprowadzasz aktualizacje według własnego harmonogramu przez co oprogramowanie jest kompatybilne z innymi systemami.

 

  • Oszczędności

Subskrypcja obniża początkową inwestycje oraz całkowity koszt posiadania. Łatwiej planuje się budżet, kontroluje wydatki i zmniejsza koszty aktualizacji.

Ustalone koszty ułatwiają działalność, subskrypcja jest bowiem tańsza niż kupno kolejnych aktualizacji lub licencji. Zmienia koszty licencji z wydatków kapitałowych na wydatki operacyjne.

Na przykładzie 3-letniego abonamentu można stwierdzić, że to rozwiązanie cechuje się większą elastycznością, skalowalnością i dostępnością niż zakup licencji wieczystej, gdzie wartość wejścia (zakupu) jest niejednokrotnie kwotą zaporową.

 

  • Dostęp do aktualizacji

Dzięki temu zawsze pracujesz z najnowszą wersją programu. Możesz mieć pewność, że systemy będą działać sprawnie i wydajnie.

 

  • Dostęp do zasobów/wiedzy

Subskrypcja umożliwia dostęp do dodatkowych zasobów (dokumentacji, bazy wiedzy, narzędzi i wsparcia technicznego), które pomagają szybciej rozwiązywać problemy, z którymi może spotkać się użytkownik.

 

  • Partner

Partnerzy firmy Siemens pomogą Ci skrócić czas potrzebny na pokonanie wyzwań projektowych abyś mógł skupić się na rozwoju swojej działalności. Firmy potrzebują partnerskiej współpracy, a nie tylko umowy o świadczenie usług wsparcia.

 

  • Rozwój

Model oparty o subskrypcje stanowi część portfolio Xcelerator™ – kompleksowego i zintegrowanego zestawu oprogramowania oraz usług od firmy Siemens Digital Industries Software.

 

  • Doświadczenie

Bądź zawsze na bieżąco i wyprzedź konkurencję.

Korzystając z najnowszych technologii Firma Siemens stale się rozwija, tworzy innowacje i ulepsza swoją działalność.

Subskrypcja daje Ci dostęp do najnowszych wersji produktów i umożliwia pracę na sprawdzonych rozwiązaniach. Skupiają się one na ulepszeniu wydajności i nie zmieniają działania narzędzi w żaden inny sposób.

Klienci, którzy wykupili subskrypcję, otrzymują aktualizacje konserwacyjne, mogą również przesyłać sugestie ulepszeń do zespołów ds. rozwoju produktu. Działamy we współpracy ze społecznością użytkowników, a wspólne zbieranie pomysłów, to doskonały sposób na dostarczanie najbardziej przydatnych usprawnień.

 

Subskrypcja oprogramowania Siemens Digital Industries Software to uzasadniony wybór w stosunku cena – korzyści. Firmy posiadające oprogramowanie wieczyste muszą zdawać sobie sprawę z tego, że z czasem produkt przestaje być kompatybilny z innymi systemami i traci na wartości. Jeżeli natomiast posiadasz subskrypcję, te wady zostają wyeliminowane poprzez poprawki, uaktualnienia i wprowadzone zmiany w każdej nowej wersji.

 

Na koniec kilka słów na temat subskrypcji ze strony naszego producenta, firmy Siemens:

„Liczba zleceń projektowych w dużym stopniu zależy od sytuacji klienta. Korzystając z miesięcznej subskrypcji, możemy łatwo zwiększyć liczbę licencji, gdy wzrasta ilość zleceń, natomiast, gdy ich ilość spada, w podobny sposób odpowiednio zmniejszamy liczbę licencji. Stoimy na stanowisku, że elastyczność doskonale wpisuje się w naszą filozofię.”Kazumasa Hirayama, dyrektor pierwszej sekcji projektowania w dziale ds. technologii w siedzibie głównej firmy, Sankyo Research and Development

 

Zainteresował Cię ten temat? Chcesz dowiedzieć się więcej? Daj nam znać, odpowiemy na Twoje pytania, możemy także dokonać bezpłatnej wyceny subskrypcji wybranego oprogramowania – wypełnij formularz kontaktowy dostępny tutaj >>

 

Autor: Grzegorz Wąsowicz

Udostępnij: