Cyfrowa transformacja (Digital transformation) jest zmianą w sposobie działania organizacji, w której to klient, a nie produkt jest w centrum uwagi biznesu. Jej celem jest takie dostosowanie modelu biznesowego organizacji, by dostarczać efektywne rozwiązania w oparciu o doświadczenie współczesnego klienta (customer experience). 

Transformacja cyfrowa wpływa na każdą płaszczyznę biznesu, sama będąc czymś w rodzaju dynamicznej plasteliny – tworu, umożliwiającego dopasowanie świata IT do pełnej dynamiki rzeczywistości biznesowej przedsiębiorstwa. Jednocześnie jest tworem na tyle elastycznym, że pozwala na ewolucyjne dostosowanie się do zmian tej rzeczywistości.

W odpowiedzi na wyznaczane przez transformację cyfrową trendy, GM System ma dla swoich klientów propozycję rozpoczęcia przygody z nowoczesnym zarządzaniem adaptacjami. Proponowane rozwiązania dla głównych trendów digital transformation oferowane przez GM System, są opisane poniżej.

Wzrost znaczenia doświadczeń klientów

Korzystanie z doświadczeń klientów jest kluczowym elementem procesu transformacji cyfrowej. Klienci są dziś bardziej wymagający, niż kiedykolwiek dotąd. Często odwracają się od marki, która nie potrafi spełnić ich potrzeb i wymagań jakościowych. Koniecznością staje się zrozumienie procesu zapewnienia jakości nie tylko jako wewnętrznych norm, które narzucamy w procesie produkcji, ale także jako wartości, której oczekuje klient. Jakość jest elementem wiążącym dwie strony – dostawcę i odbiorcę, oraz fundamentem wzajemnego zaufania między nimi.

W odpowiedzi na te potrzeby GM System przygotował autorskie rozwiązanie, jakim jest system Portal Serwisowy.

System Portal Serwisowy GM System, strona główna

Rys. 1. System „Portal Serwisowy”, strona główna

 

Produkt ten stanowi prekonfigurowaną platformę zarządzania informacjami o awariach i usterkach sprzedanych przez produktów. Umożliwia klientowi szybką i wygodną możliwość zgłaszania problemów. Pozwala na zdefiniowanie i oszacowanie sposobu oraz kosztów naprawy. Wreszcie – wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klienta wspomagając zarządzanie zasobami i budżetem koniecznym, by zapewnić/przywrócić wymaganą od dostawcy jakość produktu (rys. 2).

Elektroniczny dokument protokołu naprawy

Rys. 2. Elektroniczny dokument protokołu naprawy

 

Jednocześnie Portal Serwisowy stanowi cenną dla dostawcy bazę danych, dostarczającą retrospektywną informację o najczęstszych problemach i sposobie ich naprawy. Pozwala to na stałe monitorowanie procesu projektowania i produkcji, a w szczególności na szybkie dostosowanie procesu projektowania/produkcji tak, by stwierdzonych problemów uniknąć w przyszłości.

Automatyzacja jako czynnik napędzający transformację cyfrową

Automatyzacja procesów jest jedną z dróg do szybkiego dostarczania najwyższej klasy produktów.
W XXI wieku szybkość ta, poparta solidną jakością zdecydowanie przekłada się na wzrost przychodów i zadowolenie klientów.

Proponowane przez nas narzędzia automatyzujące poszczególne etapy procesu konstrukcji i wytwarzania produktów nie tylko pozwolą na lepsze wykorzystanie czasu pracowników (choć pracownik również ucieszy się, że miast robić rzeczy odtwórcze, będzie mógł w tym czasie rozwinąć skrzydła w pracy czysto inżynierskiej), ale przede wszystkim pozwolą na uniknięcie możliwości zaistnienia błędu ludzkiego.

Na etapie projektowania i tworzenia dokumentacji płaskiej oferujemy Państwu nasz autorski dodatek Drukowanie Wsadowe Solid Edge, umożliwiający rozbudowane, wsadowe drukowanie wytworzonej dokumentacji płaskiej. Umożliwia on podział na formaty, odfiltrowanie elementów zakupowych czy niewidocznych w BOM, a także zdefiniowanie innej drukarki dla każdego z formatów oraz odmiennych właściwości druku dla każdej z drukarek. Wydrukowana dokumentacja będzie posortowana według oczekiwanej kolejności, niezależnie od wybranych kombinacji formatów wydruku.

Dodatek "Drukowanie dla Solid Edge" - okno startowe i konfiguracji

Rys. 3. Dodatek „Drukowanie dla Solid Edge” – okno startowe i konfiguracji

 

Drugim z serii dodatków automatyzujących procesy konstrukcyjno-produkcyjne dodatków dla Solid Edge jest nasza aplikacja Rozwijanie Blach Solid Edge. Aplikacja umożliwia wsadowe rozwijanie elementów modeli blaszanych do formatu DXF. Umożliwia również nadawanie generatom nazw opartych na właściwościach rozwijanych modeli – np. rodzaj materiału, grubość, czy promień gięcia. Szybkość działania tej aplikacji to wygenerowanie ok. 30 rozwinięć w ciągu minuty.

Aplikacja Rozwijanie Blach Solid Edge

Rys. 4. Aplikacja Rozwijanie Blach Solid Edge

 

Nowe możliwości dla pracowników (i pracodawcy…)

Oprócz doświadczenia klientów, zautomatyzowanych procesów, które – jak już wspomnieliśmy – umożliwiają wejście w proces cyfrowej transformacji i mają ogromny wpływ na jakość produktów, najważniejszym czynnikiem, warunkującym istnienie i rozwój firmy w ogóle – są pracownicy
ją tworzący.

Wiemy, że znalezienie wykwalifikowanego pracownika w dzisiejszych czasach nie jest łatwe.
Coraz częstszą jest sytuacja, gdy znaleźliśmy osobę z dużym doświadczeniem, w pełni odpowiadającą nam profilem zawodowym i predyspozycjami, jednak z różnych przyczyn nieskłonną do relokacji z drugiego końca Polski, czy nawet z jeszcze odleglejszych zakątków globu.

XXI wiek jednak, tak szybki i dynamiczny, znalazł i na to sposób – chyba najbardziej wyrazisty dla całego procesu transformacji cyfrowej i najlepiej ją obrazujący. Z pomocą przychodzą nam platformy komunikacji na odległość, systemy wymiany dokumentacji, telekonferencje. Dodać warto również, że możliwość pracy zdalnej oznacza mniejsze wydatki na przestrzeń i infrastrukturę biurową.

Jako Srebrny Partner Microsoft jesteśmy w stanie zaoferować i skutecznie wdrożyć tego typu rozwiązania, wspomagające pracę zdalną i umożliwiające wymianę dokumentacji. Dzięki nim znaleziony w tak – wydawałoby się – odległym miejscu pracownik może pracować skądkolwiek chce, byleby tylko posiadał dostęp do powszechnego dziś Internetu.

Do najważniejszych, oferowanych przez nas rozwiązań tego typu zaliczyć można Skype for Business. Jest to pakiet kompleksowych rozwiązań i narzędzi, umożliwiających przede wszystkim:

  • zdalne prowadzenie rozmów i konferencji

  • prowadzenie konferencji przy użyciu obrazu wideo HD

  • prowadzenie prezentacji, również dla zaproszonych klientów i gości

  • szybkie przesyłanie plików i dokumentów metodą „przeciągnij i upuść”.

Skype for Business - widok telekonferencji połączonej z prezentacją

Rys. 5. Skype for Business – widok telekonferencji połączonej z prezentacją

 

Gdziekolwiek jesteś – Skype for Business pozwoli Tobie i Twoim pracownikom na szybkie zorganizowanie spotkania online i omówienie spraw, które poczekać nie mogą…

… a jeśli dodatkowo zaistnieje potrzeba przekazania większej ilości dokumentów – proponujemy w pełni personalizowane i ciągle gotowe do dostosowania w ramach procesu transformacji cyfrowej systemy obiegu dokumentów, oparte o platformę Microsoft SharePoint.

Gdziekolwiek jesteście Ty i Twoi pracownicy –wszystko jest zawsze pod ręką, kiedy tylko tego potrzebujecie.

Microsoft SharePoint 2016 - przykładowa strona intranet

Rys. 6. Microsoft SharePoint 2016 – przykładowa strona intranet

 

Podsumowanie

Zaprezentowane w artykule rozwiązania i możliwości stanowią jedynie wstęp do tego, co można uzyskać przez przyłączenie się do procesu transformacji cyfrowej.

Świat biznesu będzie się zmieniał, nawet jeśli nie będziemy skłonni w tych zmianach uczestniczyć.

Chętnie pomożemy Wam w zapoczątkować ten niełatwy proces. Dzięki naszym specjalistom i posiadanemu doświadczeniu, możecie traktować nas jako wiarygodnego partnera w początkach procesu ewolucyjnego, jakim jest cyfrowa transformacja!

Zapraszamy do kontaktu i dzielenia się z nami Państwa opiniami i doświadczeniem w tym zakresie!

Opracował
Piotr Jędrkowiak
piotr.jedrkowiak@gmsystem.pl